Thursday, August 27, 2009

Bahana Meriam

Adui. Hari ni aku demam la. Puasa-puasa pun boleh demam. Jangan H1N1 sudah la. Kang tak beraya aku tahun nie. Haha. Tahun ni baju raya aku warna kuning. Siapa minat kuning??? Hehe. Kelmarin nasib baik aku tak mati. Betul main meriam memang seronok. Tapi kalau kena macam apa yang aku kena. Baru korang tau. Kelmarin, lepas aku selesai menunaikan solat isyak dan terawih, aku terus pulang ke rumah. Bila dah sampai kat bawah blok aku, aku nampak ramai budak-budak bermain mercun. Seronok benar diorang. Sambil menunggu lif sampai, aku memerhatikan karena-karenah diorang. Terdetik jugak kat hati yang perangai aku dulu lagi nakal dari diorang. Hahaha. Bila lif dah sampai, aku nampak kawan aku Jagung keluar dari lif. Dia bertanya kemana aku tadi. Aku menyindir dia berkata aku ke disko. Dia kemudian mengajak aku melihat budak-budak bermain meriam. Aku memang sudah lama merindui letupan meriam sejak aku keluar berpindah dari kem. Bila aku sampai ja di tapak tersebut, aku melihat ramai makhluk-makhluk tuhan yang tak bersembahyang lepak bermain meriam. Aku hanya duduk di tepi. Malas pulak aku nak main. Rasa macam mangkuk je main meriam tin. Yang si Jagung pulak betu-betul gian nak main. Bila sampai terus je sambar kabaid. Bubuh dah la sampai 2. Dah tu Pijak tin lama-lama. Budak-budak lain semua dah lari jauh. Aku lak baru nak lari. Sekali Jagung boleh lak cucuh meriam tu arah aku. BOOOMMM!!!!!!!. Tin meriam tu melayang sebelah muka aku. Terduduk aku. Trauma kejap. Jagung muka dah pucat. Dia datang angkat aku. Mangkuk punya Jagung. Tergelak aku kat situ. Rase macam nak hentak je kepala dia kat tin tu. Nasib baik muka dia pucat. Kalau tak. Aku cucuh kepala dia kat dalam meriam tu. Dah la ajak aku. Lepas tu boleh pulak nak bunuh aku...................... Tu la. Tak professional. Tengok macam aku. Mantan pemain meriam. Len kali belajar dulu dari senior. Apa Daaaaa........

No comments:

Post a Comment